Fitness

Fitness to nie tylko dbałość o zdrowie ale przede wszystkim aktywne wykorzystanie wolnego czasu, dążenie do poprawy własnego samopoczucia fizycznego i psychicznego. Systematyczny wysiłek fizyczny ma na celu korzystnie wpłynąć nie tylko na sylwetkę, ale i na dobre samopoczucie. Zaczynając przygodę z fitnessem trzeba sobie zadać pytanie: jaki cel poprzez ćwiczenia chcemy osiągnąć: czy chcemy uzyskać piękną sylwetkę, relaks,czy wzmocnić mięśnie.
Należy pamiętać, że ćwicząc regularnie powtarza się określone czynności, które wchodzą w nawyk. Jeżeli się ćwiczy, powtarzając te same treningi – ciało przyzwyczaja się do danego ćwiczenia i później nie daje to żadnego efektu.
Dlatego ćwiczenia powinny się regularnie zmieniać.

Pamiętajmy, że nie można oczekiwać wymarzonych rezultatów w ekspresowym tempie.
Podstawą sukcesu jest systematyczność:)

BPU

Trening skupiający się na szczególnie kłopotliwych partiach mięśni tj. brzucha, pośladków i ud, przeznaczony dla osób które nie lubią skomplikowanej choreografii czy bardzo dynamicznego tempa zajęć. Trening pomaga w wyszczupleniu dolnych partii ciała. Wzmacnia je, wysmukla i likwiduje zbędną tkankę tłuszczową.

Intensywność

średnio intensywny

STOP CELLULIT

Zajęcia, których głównym celem jest profilaktyka i redukcja „pomarańczowej skórki”. Trening prowadzony jest ze stałą intensywnością tak by stworzyć jak najlepsze warunki do spalania tkanki tłuszczowej, angażuje wszystkie partie mięśniowe. Regularne ćwiczenia prowadzą do zrzucenia zbędnych kilogramów i wyszczuplenia sylwetki, ujędrnienia i uelastycznienia skóry, a także poprawienia kondycji oraz wydolności tlenowej organizmu.
Stop Cellulit jest świetną formą sportu dla kobiet, które chcą wrócić do formy po porodzie

Intensywność

średnio intensywny

Metamorfoza

Autorski trening ukierunkowany na wykreowanie pięknej sylwetki; każde z zajęć poświęcane jest trenowaniu poszczególnej, konkretnej partii ciała. Regularne trening pozwoli nie tylko na zrzucenie zbędnych kilogramów ale i wymodelowaniu zgrabnej sylwetki

Intensywność

intensywny

Gimnastyka Gold

Zajęcia przeznaczone dla osób starszych i seniorów. Aktywność fizyczna sprzyja osobom w każdym wieku a regularne ćwiczenia przeciwdziałają:
– osteoporozie,
– wzmacniają mięśnie,
– prostują sylwetkę,
– poprawiają oraz przedłużają sprawność stawów.
.

<

Intensywność

mało intensywny

TABATA

Kilkuminutowy, unikalny i bardzo intensywny trening dający spektakularne efekty. Łączy w sobie trzy cechy:
– skutecznie pomaga spalić tkankę tłuszczową,
– rozwija i poprawia wydolność areobową (tlenową) organizmu
– rozwija i poprawia wydolność anareobową (beztlenową) organizmu.
Zasada treningu jest tylko jedna: należy ćwiczyć bardzo szybko, nie odpuszczając sobie i nie wydłużając przerw.
System ćwiczeń opracował pochodzący z Japonii i współpracujący z olimpijczykami dr Izumi Tabata pracujący w National Institute of Fitness and Sports w Tokio. Proponowany przez niego trening wskazany jest zarówno dla sportowców (bez względu na dziedzinę, którą się zajmują), jak i amatorów, którzy chcą zrzucić nadwagę i poprawić kondycję swojego organizmu.

Intensywność

bardzo intensywny

Piłki

System ćwiczeń wykorzystujących gumowe piłki rehabilitacyjne duże lub też epileptyczne (ovoball). Zalety treningu z wykorzystaniem piłek:
– ćwiczenia wpływają na wzmacnianie wszystkich grup mięśniowych, poprawę koordynacji ruchowej, zwiększenie stabilności ciała, doskonalenie równowagi, kształtowanie podstawy oraz poprawę wytrzymałości organizmu
– ćwiczenia z piłką dwukrotnie efektywniej oddziałują na mięśnie proste brzucha, oraz czterokrotnie skuteczniej na mięśnie skośne brzucha w porównaniu ze zwykłymi ćwiczeniami
– wzmacniają mięśnie kręgosłupa oraz pomagają w przywróceniu prawidłowej postawy ciała.
– brak ograniczeń wiekowych
Dodatkowo taki trening jest świetnym sposobem relaksacyjnym ponieważ pomaga pozbyć się napięcia mięśniowego.

Intensywność

średnio intensywny

PILATES /Power Mental Body

System ćwiczeń fizycznych których celem jest rozciągnięcie, uelastycznienie oraz wzmocnienia wszystkich mięśni ciała bez nadmiernego ich rozbudowania, bardzo dobry dla osób z problemami z kręgosłupem. Ćwiczenia mogą być prowadzone z użyciem przyborów: taśmy, małe piłki jak i bez.
Pilates jest wyjątkowy ponieważ:
– poprawia elastyczność ciała
– poprawia stabilność kręgosłupa i przywraca prawidłową postawę ciała
– uczy prawidłowego, pełnego oddechu
– pomaga zapobiegać bólom i zwyrodnieniom
– poprawia koordynację ruchową i równowagę
– wyszczupla i jednocześnie wysmukla sylwetkę
– zwiększa siłę mięśni brzucha, pośladków, pleców i bioder
– obniża poziom stresu

Intensywność

mało intensywny

Body Shape

Trening z wykorzystaniem akcesoriów fitness to odmiana areobiku o różnym stopniu intensywności w zależności od zaawansowania ćwiczących
Celem ćwiczeń na stepie jest:
– spalenie zbędnej tkanki tłuszczowej z efektem utraty zbędnych kalorii,
– wzmocnienie mięśni oraz poprawę wydolności fizycznej organizmu,
– usprawnianie układu naczyniowo – sercowego.
Ćwiczenia na stepie oddziaływają w dużym stopniu na mięśnie nóg i pośladków.
Przeciwwskazaniem do wykonywania ćwiczeń na stepie są problemy ze stawami, kręgosłupem, gdyż zbytnio obciążają kolana, biodra i kostki.

Intensywność

średnio intensywny

CIRCUIT CHALLANGE

Trening obwodowy wydolnościowo – wytrzymałościowyc przeznaczony dla osób o różnym stopniu zaawansowania. Systematyczne treningi pozwalają na
– wymodelowanie sylwetki i zwiększenie gibkości
– ujędrnienie i wyrzeźbienie ciała bez zbędnych pogrubień
– podniesienie kondycji
– wzmocnienie mięśni i poprawienie postawy
Treningi odbywają się z wykorzystaniem różnych sprzętów fitness jak kettlebells, hantle, sztangi, talerze itp.

Intensywność

bardzo intensywny

ZDROWY KRĘGOSŁUP

Zdrowy kręgosłup to bezpieczny trening dla tych, którzy odczuwają bóle pleców. Specjalnie dobrany system ćwiczeń ma na celu wzmacniać, prostować i relaksować kręgosłup, zapobiegać bólom pleców w przyszłości, wzmacniać mięśnie pleców i brzucha, systematycznie poprawiać kondycję i nauczyć się nawyków prawidłowej postawy.

Intensywność

mało intensywny

FIT Mama

To specjalnie przygotowane zestawy ćwiczeń dla Pań, które chcą pozostać w dobrej formie przez okres całej ciąży a także aktywnie przygotować się do porodu.
Oto korzyści dla matki i dziecka jakie wypływają z udziału w zajęciach:
• Fizyczne i psychiczne dobre samopoczucie,
• Sprawność do ostatnich dni ciąży,
• Wyrównanie ciśnienia krwi, polepszenie dotleniana zarówno dla matki jak i dziecka,
• Likwidowanie przeciążeń i napięć, jakie pojawiają się w okresie ciąży,
• Łatwiejszy dopływ krwi żylnej z kończyn,
• Przeciwdziałanie pojawiającym się często kurczom mięśniowym,
• Zniesienie bólów pleców,
• Podniesienie tolerancji na ból, co ma ogromny pozytywny wpływ na łagodniejszy przebieg porodu,
• U kobiet regularnie ćwiczących szybszy powrót do stanu sprzed ciąży oraz lepsza regeneracja aparatu mięśniowo-więzadłowego.

Intensywność

mało intensywny